En studiemedelsberättigad utbildning

Lån & bidrag

• Kiropraktorprogrammet är studiemedelsberättigat i hela Norden.

• Svenska studenter söker studiemedel från Centrala Studiestödsnämnden (CSN). Du kan ansöka om både studiebidrag, studielån samt merkostnadslån. Merkostnadslånet täcker den största delen av kursavgiften. Ansökningblanketter får du från CSN.

• Utländska studenter söker studiemedel i sitt hemland vilket gör att lån och bidragsförmåner kan variera, norska studenter ansöker t ex om bidrag hos Norska Lånekassen.

Avgifter

Kiropraktorhögskolan drivs av en icke vinstdrivande stiftelse. Kursavgiften för den 5-åriga utbildningen är i medeltal 46 000 per termin (för utbildningsstart fr o m HT24 är terminskostnaden 48 000 kr). Med CSN kan du finansiera utbildningen genom merkostnadslån upp till 403 200 kr. Läs mer merkostnadslån här.

(Litteraturkostnader och försäkring ingår ej i kursavgiften. Alla pengar återinvesteras i utbildningen).