Att hitta någonstans att bo i Stockholm kan vara svårt men det finns flera olika vägar att gå. Campus Skellefteå har bostadsgaranti.

Genom Skandinaviska Kiropraktorhögskolans studentkår har våra studenter tillgång till studentbostäderna som finns hos Stiftelsen Stockholms studentbostäder (SSSB). Du kan även ställa dig i kö hos något av alla bostadsbolag som finns i Stockholmstrakten. Du hittar dem på Stockholms stads hemsida samt på kranskommunernas hemsidor. Det kostar en slant men det kan det vara värt.

Andrahand eller inneboende

Vanligt bland studenter i Stockholm är att hyra i andrahand eller vara inneboende hos någon som hyr ut en del av sin bostad. Leta till exempel bland bostadsannonserna på Blocketandrahand.se och jagvillhabostad.nu. Även Stockholms studenters centralorganisation (SSCO) har en andrahandsförmedling.

Kontakta även vår studentkår, de kan hjälpa till att förmedla kontakt med högskolans studenter. Kanske är det någon som känner någon som…

campus skellefteå

Alla som studerar en högre utbildning på Campus Skellefteå har rätt till studentbostad via bostadsgarantin. Skebo har studentbostäder, alla med gångavstånd till Campus Skellefteå och centrum. De flesta studentrummen är möblerade och bredband, värme och vatten ingår i den fasta och låga månadshyran.

Sara,

kiropraktor-student

”För mig var det spännande att flytta till Stockholm men det är bra om det finns andra alternativ”