Studentkåren

Det är sällan själva tentorna som återberättas framför brasan till barnbarnen. Att studera är så mycket mer! Dina studier påverkas av hur du mår, om du har någonstans att bo, känner stöd från kurskamrater – har roligt!

Studentkåren vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolan har till uppgift att hjälpa dig under utbildningen och att göra din studietid så bra som möjligt. Det kan bland annat handla om att ordna trevliga middagar, idrottsdagar och pubkvällar. Studentkåren bidrar även till högskolans utveckling genom regelbundna samtal med lärare och skolledning samt har kontakt med myndigheter och externa organisationer.

Studentkåren är godkänd och ansluten till Sveriges Förenade Studenter (SFS) och Stockholms Studentkårers Centralorganisation (SSCO). Detta gör att du som student även är delaktig i den nationella studentgemenskapen och bl a får ta del av studentrabatter och studentbostäder.

Kontakta studentkåren på : studentkaren@skh.se