Skandinaviska Kiropraktorhögskolan har som ambition att alltid stödja kritiskt tänkande bland våra studenter och bidra till ökad förståelse av kiropraktoryrket genom vidare forskning.

Idag är kunskapen om kiropraktikens behandlingseffekter större än den någonsin har varit tidigare. Forskning kring kiropraktik hjälper oss att förstå vilka behandlingsmetoder som är av störst nytta för våra patienter samt vilka behandlingsmetoder som bör förkastas.

Högskolans forskningsavdelning deltar kontinuerligt i nationella och internationella forskningskongresser samt har medel avsatta för en doktorandplats vid Karolinska Institutet eller annan medicinsk fakultet. Under de senaste åren har vi haft flera publikationer i vetenskapliga tidskrifter.

Om du vill veta mer om kiropraktik:

Kontakta forskningsavdelningen

forskning@kiropraktik.edu