Skandinaviens största och äldsta kiropraktiska institution

SKHS_Logo_Genomskinlig_blå.png

Skandinaviska Kiropraktorhögskolan är normgivande för svensk kiropraktik och har utbildat kiropraktorer sedan 1983. Idag kan vi stolt kalla oss Skandinaviens största och äldsta kiropraktiska institution. Hos oss är människokroppen i fokus och under den femåriga kiropraktorutbildning erbjuds du både teoretisk och praktisk undervisning. Högskolans syfte är att erbjuda en kiropraktorutbildning baserad på modern medicinsk vetenskap och vedertagna kiropraktiska behandlingsprinciper. Vi bedriver även forskning i samarbete med några av Sveriges mest aktade medicinska forskningsinstitutioner och universitetssjukhus, Karolinska Institutet är ett utav dem. När du studerar hos oss kan du vara trygg i att vara en del av en utbildningsinstans av hög internationell klass.

kiropraktorho¦êgskolan03.jpg

STUDERA TILL KIROPRAKTOR

Vill du arbeta med människor och göra skillnad på riktigt? Som kiropraktor hjälper du människor att öka sin livskvalitét. Många svenskar uppger att de lever med ryggsmärtor och att de påverkas så mycket att det hindrar dem i deras vardag. I ditt yrke som kiropraktor hjälper du människor med deras fysiska hälsa genom noga utförd diagnostik och godkänd behandlingsteknik.

Nyfiken? Följ oss PÅ INSTAGRAM

NYHETER & AKTUELLT